Tren deg til en spretten rumpe

Foto: Karina Jørgensen/NRK

I en god kroppsholdning ligger nøkkelen til en spretten rumpe, mener Tessa Sørensen.

Jeg har laget et ti ukers treningsprogram for NRK.no, for hele programmet og artikkelen klikk her. Lyst til å komme direkte til videoreportasjen, klikk her

Hva: Treningsprogrammet er en kombinasjon av styrkeøvelser og kortintervaller med varighet på ti uker. Hovedfokuset er å øke styrken i bein og setet. Men du vil også styrke muskulatur i ryggen og stabiliseringsmuskulaturen i mage og rygg. Kortintervallene skal øke utholdenheten din.

Det passer for: deg som allerede er igang med styrketrening og ønsker nye øvelser som er litt mer teknisk krevende. Har du løpt lite før, så begynn litt under det du tror du klarer, det viktigste er å fullføre antallet før farten økes mer.

For å sikre effekt: Totaleffekten av dette programmet vil øke treningsformen din gjennom å øke muskelmassen din og senke fettprosenten din hvis du husker å få i deg nok næringsrik mat. Spis derfor nok mat, så du har nok energi i kroppen til å orke å ta i på trening.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *