Bli med på sommertrening med meg

Sommer, sol, ferie og endel tid til overs. Fyll noe av det sammen med meg. Du trenger lite utstyr, velger program ut fra hvor mye tid du har lyst til å bruke og du kan trene sammen med hele feriefølge hvis du har lyst. Jeg tør å påstå at uansett hvor du er i sommer, skal du få til et av de tre treningsprogrammene jeg har laget til deg.

Målet mitt med sommertreningen er å få deg igang! Å trigge inspirasjonen din, få deg i bedre form og kose deg (hvertfall litt) med å være aktiv i sommer. Trenger du ekstra motivasjon så har jeg sammen med Gsport/Gmax laget en sommerchallenge hvor du kan være med å vinne premier ved å dele din trening med @gsport gjennom Instagram. Bruk #gsportsommertrening. Poster du 6 treningsbilder i løpet av 3 uker (uke 28, 29 og 30) så er du med i trekningen av premier som kan fortsette å holde deg igang med treningen. 

Treningsprogram 1 «Styrke med sekk»

Her vil du øke grunnstyrken din og få utfordret kjernemuskulaturen gjennom å bruke sekk. Gjør en gåtur til en treningsøkt ved å legge inn styrkeøvelsene som stopp undervis på turen din. Eller tren en ren styrkeøkt med alle øvelsene i ett. Vil du ha en lett økt legger du mindre i sekken og for en tyngre økt fyll på med ekstra vekt.

Treningsprogram 2 «Ekspressøkt på benk»

På under 20 min får du en perfekt økt hvis du vil ta i hardt og bli fort ferdig. Den består av tabataintervaller på 20 sekunder og får raskt opp pulsen. Programmet gir en høy energiforbrenning i forhold til antall minutter du trener og forbedrer kondisjonen din. Du skal kjenne at både pusten og evnen til å klare flere repetisjoner blir bedre etterhvert. Denne økten kan gi stor fremgang for deg som er helt i startgropa og vil i gang å trene. For deg som trener jevnlig vil den kunne opprettholde treningsformen gjennom juli. Kan kjøres 1- 4 ganger i uken gjennom sommeren.

Treningsprogram 3 «Sirkeltrening med familien»

Dette er en sirkeløkt som kombinerer styrke og kondisjon. Øvelsene styrker hele kroppen og er lagt opp så du hele tiden skal klare å holde intensiteten oppe. For større styrkeeffekt, gjør øvelsene tyngre og senk tempoet. Bruk det du har tilgjengelig der hvor du er. Trestubber, steiner, fylte vannkanner, jordsekker eller annet du har. Bruk fantasien og let frem ting som er akkurat passe tungt. Sirkeløkten er lagt opp så du kan trene sammen med en eller flere for en sosial og morsom økt. Gå gjennom øvelsene før du setter igang, så det er klart hva alle skal gjøre. Lek dere gjennom oppvarmingen og sett igang. Hvis du klarer å heie på partneren din, vil det helt klart gå mye fortere og være morsommere for alle. Dette er en økt som alle kan være med på, så familietid kan jo være en treningsøkt sammen. Kan kjøres 1-3 ganger i uken gjennom sommeren.

For treningsprogram, video og konkurranse klikk her for å gå direkte til Gsport.no

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *