Sirkeltrening med familien

Foto: Tove Johansessen/Gsport

Dette er en sirkeløkt som kombinerer styrke og kondisjon. Øvelsene styrker hele kroppen og er lagt opp så du hele tiden skal klare å holde intensiteten oppe. Har du lyst til å kombinere det sosiale med trening er passer denne godt.I mitt nabolag har vi en fellesøkt i uken sammen. Vi er en god miks av barn og voksne fra 8-50 år, hvor alle bidrar sånn som de har lyst. Jeg satte igang dette fordi jeg hadde lyst til å bli kjent med naboene mine, få en god treningsøkt som jeg ikke kunne skulke unna selv og bidra litt i nabolaget. Jeg synes det har fungert perfekt, og jeg tror de som er med på økten synes det samme. Men det kan du se selv, de er med i treningsvideoen vi har laget for Gsport/Gmax.

Treningsprogram «Sirkeltrening med hele familien» pdf

Dette er en sirkeløkt som kombinerer styrke og kondisjon. Øvelsene styrker hele kroppen og er lagt opp så du hele tiden skal klare å holde intensiteten oppe. For større styrkeeffekt, gjør øvelsene tyngre og senk tempoet. Bruk det du har tilgjengelig der hvor du er. Trestubber, steiner, fylte vannkanner, jordsekker eller annet du har. Bruk fantasien og let frem ting som er akkurat passe tungt. Sirkeløkten er lagt opp så du kan trene sammen med en eller flere for en sosial og morsom økt. Gå gjennom øvelsene før du setter igang, så det er klart hva alle skal gjøre. Lek dere gjennom oppvarmingen og sett igang. Hvis du klarer å heie på partneren din, vil det helt klart gå mye fortere og være morsommere for alle. Dette er en økt som alle kan være med på, så familietid kan jo være en treningsøkt sammen. Kan kjøres 1-3 ganger i uken gjennom sommeren.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *